3 probleme de bază legate de trecerea la sistemul remote. Soluții pentru angajatori.
Din ce în ce mai multe echipe își muta activitatea în sistem remote. Aceasta schimbare vine pe un fond bun, spune un studiu făcut de ejobs România: chiar și în condiții normale de lucru 8 din 10 români ar vrea să lucreze de acasă.
Cu atât mai mult, pe fondul pandemiei de COVID-19, oamenii sunt dispuși să se izoleze la domiciliu și să nu se expună astfel unor riscuri prin deplasarea la birou.
Cât de fericiți sunt însă angajatorii care sunt puși acum în fața unor probleme multiple vizavi de managementul lucrului de acasă și gestiunea performanței companiilor lor?
Întrebarea care stă pe buzele tuturor este: “cum și cât lucrează angajații mei de acasă?” De aici au loc multiple ramificații de necunoscute care îi îngrijorează pe managerii de proiecte.
Am identificat 3 probleme de bază legate de trecerea la sistemul remote pe care vi le prezentăm mai jos. Pentru toate există soluții tehnologice accesibile, disponibile imediat.
Monitorizarea timpului de lucru
Încă din anul 2017, Codul Muncii obligă angajatorii să țină evidenta orelor de început și sfârșit de program, pentru fiecare angajat în parte într-un sistem de pontaj.
Soluția: Pentru job-urile care sunt convertite într-un sistem remote, angajații pot să folosească pontajul mobil. Sistemele de monitorizare a timpului de lucru vă permit să urmăriți eficient orele de punch-in pentru fiecare persoana în parte, precum și acțiunile angajatilor în sistem.
Servicii necesare angajaților
Procesarea diferitelor tipuri de cereri (de concediu medical sau de concediu de odihnă, a absențelor motivate de la lucru sau a cererilor de muncă suplimentară) intră în atribuțiile departamentelor de HR. Ce ne facem însă atunci când chiar și departamentul de HR lucrează remote și cererile trebuie procesate în sistem online?
Soluția: Cu ajutorul aplicațiilor integrate, cererile de diferite tipuri se pot trimite automat. Mai mult, specialiștii de resurse umane pot organiza diferite tipuri de evenimente pentru angajați și raporta în mod transparent activitatea lor.
Dacă încă mai administrezi documente ale angajaților în mod manual, aplicațiile de monitorizare îți permit să imporți datele în sistem online, pentru a le gestiona eficient.
Managementul proiectelor
Comunicarea de la distanță se poate dovedi dificilă pentru echipele complexe, ai căror membri au de îndeplinit mai multe sarcini și care fac schimb de taskuri la nivel interdepartamental. Cu atât mai mult cu cât unele proiecte sunt rezultatul muncii a mai multor firme.
Soluția: Este esențial ca managementul să fie sigur că fiecare membru al echipei de proiect știe pe ce sarcini să se concentreze și să fie la curent cu etapele în lucru.
Sistemele online de gestiune a proiectelor permit drepturi de vizualizare, editare sau administrare pentru utilizatorii înscriși în sistem, pentru ca toată lumea să fie pe aceeași pagină.
TimeBack
oferă soluții integrate pentru toate problemele prezentate mai sus: monitorizarea timpului de lucru dotat cu cronometre integrate, emitere documente și acces la informații importante atât pentru angajator cât și pentru angajat și documente personalizabile care permit urmărirea comunicarii și stadiul fiecărui proiect.
În plus, toți utilizatorii noștri beneficiază de un sistem de securitate pe 3 niveluri pentru datele confidențiale, vitale pentru business.
Sună interesant? Structurează-ți ambițiile cu noi. Înscrie-te pentru un cont gratuit chiar acum!