Angajați fericiți în sistem remote? Să testăm!

Angajații sunt sufletul afacerii tale. Iar relația dintre mulțumirea lor și creșterea business-ului este direct proporțională, mai ales în perioade dificile. 

Potrivit unui studiu realizat de Galup, angajații americani deconectați de obiectivele echipelor din care fac parte aduc pierderi anuale de 450-550 de miliarde de dolari companiilor lor. Cum? Prin performanță scăzută și absenteism.

Angajații fericiți sunt cu 20% mai productivi, arată un studiu al Social Market Foundation iar mulțumirea echipei crește vânzările cu 37%.

Mulțumirea angajaților tăi depinde foarte mult și de starea lor de sănătate, fizică și psihică, e un principiu principiu universal - oamenii au dreptul la cele mai înalte standarde de securitate a muncii.

Situația actuală 

Totul sună foarte bine în teorie, nu-i așa? Dar în practică lucrurile stau puțin diferit. Asta pentru că  în prezent ne confruntăm cu o situație excepțională, legată direct de pandemia de COVID-19. 

Avem, pe de-o parte, echipe de angajați care sunt nevoiți să se prezinte la munca zilnic, expunându-se la riscuri pentru sănătatea lor și care sunt stresați de perspectiva unei eventuale contaminari. 

Iar pe de altă parte, sunt echipe întregi de angajați care abia acum experimentează munca în sistem remote și deconectarea care poate apărea odată cu izolarea. 

Ce e de făcut? 

În primul rând să menținem relația deja stabilită între binele angajaților și productivitatea companiei. Angajați nu trebuie expuși nenecesar la riscul de îmbolnăvire sau forțați să-și folosească zilele de concediu medical sau de odihnă pentru a se menține în siguranță. Acest tip de mentalitate nu aduce niciun bine creșterii companiei. 

Munca remote gândită sub forma unui plan de acțiune și nu ca o soluție ad-hoc, încropită între 2 sedințe pe Skype, este soluția optimă pentru aceasta perioadă. 

Ai echipe care lucrează în sistem remote sau te gândești să implementezi un sistem de telemuncă în compania ta? Îți prezentăm mai jos 4 pași esențiali pentru a începe:

  1. Evaluează nivelul de pregătire pentru munca de la distanță: există în compania ta o politică în acest sens? Câte dintre posturi pot fi mutate remote - total, parțial sau deloc? 
  2. Comunică despre munca remote cu angajații - care este părerea angajaților tăi despre continuarea muncii la distanță? Care va fi impactul mutării echipelor pentru cultura ta organizațională?
  3. Găsește modalități de monitorizare și susținere a angajaților de la distanță - ce soluții  folosești pentru monitorizarea sarcinilor de lucru în timp real, generarea de rapoarte și chiar organizarea de evenimente speciale pentru angajați?
  4. Lucrează îndeaproape cu managerii pentru a asigura colaborarea și livrarea de rezultate prin munca de la distanță. 

De oriunde ai începe

Încearcă să creezi soluții pe termen lung de care ai putea beneficia și după epuizarea urgenței generate de criza actuală. Analizează posibilitatea ca munca în sistem parțial sau full remote să fie mai convenabilă pentru compania ta. Care sunt costurile implicate? Ce tipuri de adaptări ale echipei se vor naște în urma acestei experiențe? Cum le vei putea folosi în viitor aducându-ți creșteri ale productivității și spre mulțumirea angajaților.  

Pandemia de coronavirus este cel mai mare experiment făcut până acum de umanitate: în primul rand datorită impactului virusului la nivel global. Dar mai ales datorită faptului că, în ciudat reticenței unor angajatori, avem deja de mult timp tehnologii mature și disponibile pentru a lucra full remote. Acum este momentul ideal să le testăm. 

Ești interesat de mai multe detalii despre planul de acțiune pentru mutarea echipei în sistem remote? Vom detalia fiecare pas al setup-ului de mai sus în articolele următoare.

More from our blog | See all posts

3 probleme de bază legate de trecerea la sistemul remote. Soluții pentru angajatori.

Din ce în ce mai multe echipe își muta activitatea în sistem remote. Aceasta schimbare vine pe un fond bun, spune un studiu făcut de ejobs România: chiar și în condiții normale de lucru 8 din 10 români ar vrea să lucreze de acasă. 

Cu atât mai mult, pe fondul pandemiei de COVID-19, oamenii sunt dispuși să se izoleze la domiciliu și să nu se expună astfel unor riscuri prin deplasarea la birou. 

Devieri ale productivității – distragerea atenției la locul de muncă

În biroul modern, suntem înconjurați de distrageri și diversiuni. Odată cu trecerea timpului, tehnologia a devenit mult mai accesibilă și, odată cu ea, a venit o nouă eră a jucăriilor pentru adulți, a jocurilor și a interferențelor. În plus, conceptul de loc de muncă la birou s-a extins într-o asemenea măsură încât nu mai este rezervat doar pentru cei bine conectați. În prezent, dacă ești proaspăt absolvent sau, în unele cazuri, chiar și din liceu, poți experimenta viața la birou, deși nu cu propria cameră privată, ci mai degrabă ca o cabină privată sau o zonă dintr-un spațiu comun.

TimeBack – prietenul de bază al afacerii tale!

Un proces de lucru coerent duce la angajați fericiți. Angajații fericiți duc la o muncă bună. Munca bună generează produse / servicii bune. Produsele / serviciile bune reprezintă clienți fericiți. Clienții fericiți duc la venituri. Veniturile se îndreaptă spre construirea unei afaceri și mai bune, cu procese și proiecte de muncă și mai mari.

Aici intervine TimeBack - un instrument all-inclusive de gestionare a timpului, sarcinilor și angajaților.