Devieri ale productivității – distragerea atenției la locul de muncă

În biroul modern, suntem înconjurați de distrageri și diversiuni. Odată cu trecerea timpului, tehnologia a devenit mult mai accesibilă și, odată cu ea, a venit o nouă eră a jucăriilor pentru adulți, a jocurilor și a interferențelor. În plus, conceptul de loc de muncă la birou s-a extins într-o asemenea măsură încât nu mai este rezervat doar pentru cei bine conectați. În prezent, dacă ești proaspăt absolvent sau, în unele cazuri, chiar și din liceu, poți experimenta viața la birou, deși nu cu propria cameră privată, ci mai degrabă ca o cabină privată sau o zonă dintr-un spațiu comun.

Cu toate acestea, atunci când vine vorba de distrageri, dimensiunea unui birou nu înseamnă nimic, deoarece acestea apar sub mai multe forme, de la telefoanele noastre personale , la tablete, iPad-uri sau chiar mai omniprezente, Internetul. Recent, cel mai mare brand din Marea Britanie pentru economisirea banilor, vouchercloud.com, a intervievat aproximativ 2,000 de angajați cu normă întreagă cu vârsta de peste 18 de ani, în Marea Britanie, pentru a-și evalua productivitatea și obiceiurile de muncă.

Studiul a cuprins 5 întrebări, după cum urmează:

  1. Consideri că ești productiv pe parcursul întregii zile de lucru?

Aproximativ 79 % dintre respondenți au răspuns că nu consideră că sunt productivi, doar 21 % considerând că sunt productivi pe parcursul întregii zile.

  1. Dacă ar trebui să precizezi o cifră, cât timp crezi că petreci în mod productiv în timpul programului de lucru zilnic?

Răspunsurile la această întrebare au variat în toate domeniile, unele persoane sugerând că sunt productive 8/8 ore; alții au crezut că sunt productivi doar jumătate din 8 ore, în timp ce unii au considerat ca nivelul de productivitate dureză doar o oră, în cel mai bun caz. Interesant este că, atunci când s-a calculat media, rezultatul final la locul de muncă a fost în jurul valorii de 2 ore și 53 minute a productivității. Astfel, pentru lucrătorul obișnuit în acest studiu, nivelul productivității acestora a atins un nivel maxim de aproximativ 3 ore.

  1. Crezi ca ai putea trece prin ziua de lucru, fără a participa la nicio distracție?

65% dintre respondenți au menționat că nu ar putea parcurge o zi de lucru completă fără pauze sau diversiuni. Ceea ce este surprinzător în acest sens este faptul că acest punct de vedere este consolidat de un alt studiu privind productivitatea, care a constatat că, pentru ca un lucrător să obțină o productivitate cât mai apropiată de cea maximă, acesta ar trebui să își programeze sarcinile zilnice de muncă în sesiuni de 52/53 de minute, cu o sesiune de pauză de 17 minute între fiecare sarcină.

Aproximativ jumătate din acești 65% au declarat că aceste distrageri au făcut ca zilele lor de lucru și adesea sarcinile repetate să fie mult mai ușor de făcut.

  1. Ce activități desfășori în timpul zilei de lucru, în loc să lucrezi în mod productiv?

Respondenții au primit o întreagă serie de opțiuni și li s-a permis să opteze pentru mai multe variante, dacă consideră ca se aplică. Cele mai populare distractii, in ordinea procentelor de vot, au fost urmatoarele: 47% - rețele sociale, 45% - site-uri de știri, 38% - discuții cu colegii, 31% - pregătirea băuturilor calde, 28% - pauze de țigară, 27% - scris mesaje, 25% - gustări, 24% - pregătirea mâncării la birou, 24% - convorbiri cu prietenii/familia, 19% - căutarea unui nou loc de muncă.

  1. Cât timp crezi că petreci pentru fiecare distragere, în cursul unei zile de lucru?

In ordinea în care le-am enumerat mai sus, oamenii au considerat că, pe parcursul unei zile lucrătoare, au petrecut 44 de minute pe rețelele de socializare, o oră și 5 minute citind știri, 40 de minute discutând cu colegii, 17 minute făcând băuturi calde, 23 minute fumând, 14 minute scris mesaje, 8 minute mâncând gustări, 7 minute făcând mâncare la birou, 18 minute vorbind cu prietenii / familia, 26 minute în căutarea unui nou loc de muncă.

Ucigași de productivitate născuți și crescuți

În timp ce interferențele personale reprezintă majoritatea motivelor pentru care este posibil ca oamenii să nu atingă o productivitate maximă, acestea pot fi foarte bine activate de anumiți ucigași de productivitate legați de întreprinderi.

Naveta

Biroul de recensământ din SUA a constatat că, în 2018, în medie o naveta la serviciu este de aproximativ 27 de minute, ceea ce înseamnă cu aproximativ 6 minute mai mult decât era în 1980. Când iei în considerare faptul că, în medie, irosiți 30 de minute pe drum – unii făcând naveta chiar de la 1 la 2 ore înainte și înapoi, ceea ce pare a fi o mare bucată de timp irosit, ceea ce va avea cu siguranță un impact asupra productivități în fiecare zi.

Ședințe, ședințe, ședințe!

Potrivit unui studiu MIT Sloan Management Review, fiecare angajat de birou petrece 22 ani, din cariera sa de 45 ani, în ședințe. Jumătate din cariera profesională a unui membru este petrecută într-un birou, fără a face altceva decât o posibilă planificare, strategie și revizuire a planurilor și strategiilor menționate. Același studiu a constatat că, în medie, dintr-o săptămână de muncă lungă de 47 de ore, angajații birourilor petrec aproximativ 22-23 de ore în cadrul ședințelor.

Acum, nu luați acest lucru ca fiind greșit – unele întâlniri sunt productive și conduc în mod activ la rezultate mai bune. S-ar putea argumenta că multe ședințe creative, cum ar fi cele pentru departamentele de cercetare, marketing, publicitate, sunt unele dintre cele mai productive. Cu toate acestea, după cum a subliniat economistul Ludwig von Mises în cartea sa, Birocrația, ședințele sunt adesea utilizate ca un instrument de a fi ocupat, pentru a deghiza lipsa de muncă din partea unora din cadrul unei companii.

E-mail-uri pentru tine, e-mail-uri pentru mine, e-mail-uri pentru toată lumea

Un studiu realizat de Forbes pentru a găsi noi modalități de sporire a productivității a constatat că, în fiecare zi, angajații birourilor lucrează în medie aproximativ 2.5 de ore pentru a comprima, a răspunde la e-mail-uri sau a citi e-mail-uri; Multe dintre acestea nu sunt nici măcar relevante pentru sarcina sau meseria lor, dar sunt totuși puși ăn CC. Dacă luăm în considerare cariera de 45 de ani menționată anterior, adică aproape 10 de ani, sau un sfert din timpul lor de carieră, petrecută prin e-mail-uri.

Gânduri finale

Dacă adăugați aceste 3 puțuri de timp pentru întreprinderi, vei sfârși prin a petrece aproximativ jumătate din viața ta profesională pentru sarcini sau obiective meniale. Când combini acest lucru cu distractii personale, lucrurile încep să arate destul de nesigure. Cu toate acestea, dacă luăm în considerare întreruperile crescute în afaceri pentru a permite distragerea personală, acestea au de obicei o soluție rapidă și ușoară.

Pentru navetă, există întotdeauna munca la domiciliu. Pentru ședințe, puteți oricând să configurați ceva ca o întâlnire de 30 de minute, cu o agendă foarte specifică și, odată ce nu mai există valoare de adăugat în discuție, întâlnirea este respinsă. Pentru e-mail-uri, puteți utiliza întotdeauna o limită de e-mail, astfel încât să descurajați trimiterea de e-mailuri inutile.










More from our blog | See all posts

Cum să motivezi angajații după vacanță

Întoarcerea la serviciu după o vacanță poate fi dificilă. Trebuie să te reobisnuiești cu programul de lucru, cu rutina și cu nivelul de lucru. Și toate acestea sunt mai dificile pentru angajații care lucrează de acasă. 

Chiar dacă programul de lucru este mai flexibil, tot trebuie să își găsească motivarea să reînceapă lucrul. Cum tot mai mulți angajați lucrează de acasă, managerii trebuie să găsească metode noi de a-i motiva și de a-i menține productivi. 

Strategii de time management. Cum sa faci mai multe, in mai putin timp

Lucrul in sistem remote este folosit tot mai des, in conditiile in care companiile isi cauta angajati in arii geografice din ce in ce mai indepartate. Dar companiile isi platesc angajatii cu un salariu orar, in unele tari legislatia obliga angajatorii sa tina evidenta stricata a pontajelor cu orele de sosire si de plecare de la locul de munca si in cele mai multe cazuri managerii trebuie sa calculeze profitabilitatea fiecarui proiect. Drept pentru care o strategie buna de administrare a timpului de lucru este un lucru obligatoriu pentru administrarea eficienta a proiectului.

Angajați fericiți în sistem remote? Să testăm!

Pandemia de coronavirus este cel mai mare experiment făcut până acum de umanitate: în primul rand datorită impactului virusului la nivel global. Dar mai ales datorită faptului că, în ciudat reticenței unor angajatori, avem deja de mult timp tehnologii mature și disponibile pentru a lucra full remote. Acum este momentul ideal să le testăm.