Cum să motivezi angajații după vacanță

Întoarcerea la serviciu după o vacanță poate fi dificilă. Trebuie să te reobisnuiești cu programul de lucru, cu rutina și cu nivelul de lucru. Și toate acestea sunt mai dificile pentru angajații care lucrează de acasă. 

Chiar dacă programul de lucru este mai flexibil, tot trebuie să își găsească motivarea să reînceapă lucrul. Cum tot mai mulți angajați lucrează de acasă, managerii trebuie să găsească metode noi de a-i motiva și de a-i menține productivi. 

Când vine vorba de motivare, țineți seama că fiecare individ este motivat de lucruri diferite. Nu există o soluție minune care poate fi aplicată și care să dea rezultate în cazul tuturor.

Dacă încercați să găsiți metode pentru a vă motiva echipa, vă prezentăm 5 lucruri pe care sa le luați în considerare atunci când alegeți metoda potrivită pentru voi: 

Cheia este comunicarea

Oamenii sunt ființe sociale, au nevoie să interacționeze și să fie parte a unui grup. Pentru cei care lucrează împreuna într-un birou, revederea și discuțiile cu colegii fac ca reîntoarcerea la serviciu și readaptarea la rutină să fie mai ușoare. 

Angajații care lucrează de acasă simt de asemenea nevoia de a socializa, așa că păstrați legătura cu ei și informații-i cu privire la stadiul derularii proiectelor. 

O bună comunicare este cea în dublu sens, deci angajații trebuie să știe că vă pot contacta oricând au nevoie de ajutor. Iar comunicarile unu-la-unu vă vor ajuta să aflați ce îi motivează. 

Atunci când trasați o sarcină sau un deadline, încercați să dați și un motiv. Folosirea sintagmei “pentru că” face ca oamenii să accepte mai ușor cerințele și să simtă că vorbesc mai degrabă cu un partener decât cu un șef  care emite ordine. 

Amintiți-vă de asemenea că un simplu “mulțumesc” face minuni. 

Amintiți-le de obiective

La întoarcerea din vacanță, reluarea sarcinilor precum și încercarea de a rezolva toate noile cerințe apărute pe timpul vacanței, pot fi suprasolicitante.

Organizați ședințe scurte, cu întreaga echipă sau individual, pentru a reaminti obiectivele care trebuie atinse și pentru a prioritiza sarcinile. Acordați angajaților timp pentru a se adapta și oferiți-le sarcini simple și clare pentru primele zile. 

Folosiți recompense

Recompensele sunt întotdeauna bune pentru a motiva, trebuie doar să găsiți acele recompense care funcționează pentru echipa voastră. 

Chiar dacă folosiți un sistem de recompense pentru cele mai importante deadline-uri și proiecte, nu uitați de micile stimulente care îi ajută pe angajați să rămână motivați în perioadele cu productivitate scăzută. O după-amiază liberă sau o scrisoare de la unul din managerii îi pot fi exemple bune de astfel de recompense.

Competiția este bună 

Puțină competiție poate fi sănătoasă pentru mediul de lucru și îi poate ajuta pe angajați să se readaptaze mai repede la modul de lucru. Puteți împărtăși exemple de realizari ale altor persoane pentru a motiva angajații care vor dori de asemenea să le fie lăudată munca. O competiție internă între echipe  îi va face pe membrii să se motiveze reciproc și să se concentreze mai ușor. 

Urmăriți planurile de carieră

Chiar dacă nu sunt prezenți în fiecare zi la birou, angajații care lucrează remote fac parte din echipă și au aspirații de avansare în carieră. Asigurați-vă că înțelegeți traseele alese de ei și oferiți-le posibilitatea de a le urma. 

Dacă vreți să aflați mai multe despre cum să vă gestionați și motivati echipa remote, vă vom oferi mai multe sfaturi în postările viitoare

More from our blog | See all posts

Angajați fericiți în sistem remote? Să testăm!

Pandemia de coronavirus este cel mai mare experiment făcut până acum de umanitate: în primul rand datorită impactului virusului la nivel global. Dar mai ales datorită faptului că, în ciudat reticenței unor angajatori, avem deja de mult timp tehnologii mature și disponibile pentru a lucra full remote. Acum este momentul ideal să le testăm. 

Devieri ale productivității – distragerea atenției la locul de muncă

În biroul modern, suntem înconjurați de distrageri și diversiuni. Odată cu trecerea timpului, tehnologia a devenit mult mai accesibilă și, odată cu ea, a venit o nouă eră a jucăriilor pentru adulți, a jocurilor și a interferențelor. În plus, conceptul de loc de muncă la birou s-a extins într-o asemenea măsură încât nu mai este rezervat doar pentru cei bine conectați. În prezent, dacă ești proaspăt absolvent sau, în unele cazuri, chiar și din liceu, poți experimenta viața la birou, deși nu cu propria cameră privată, ci mai degrabă ca o cabină privată sau o zonă dintr-un spațiu comun.

TimeBack – prietenul de bază al afacerii tale!

Un proces de lucru coerent duce la angajați fericiți. Angajații fericiți duc la o muncă bună. Munca bună generează produse / servicii bune. Produsele / serviciile bune reprezintă clienți fericiți. Clienții fericiți duc la venituri. Veniturile se îndreaptă spre construirea unei afaceri și mai bune, cu procese și proiecte de muncă și mai mari.

Aici intervine TimeBack - un instrument all-inclusive de gestionare a timpului, sarcinilor și angajaților.